.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تكليف خودروهاي شخصي با سهميه‌بندي جديد

رئيس ستاد سوخت حمل و نقل كشور گفت: تكليف خودروهاي شخصي با سهميه‌بندي جديد به‌زودي مشخص مي‌شود.

سردار محمد رويانيان در حاشيه سفر به مازندران و شركت در همايش تاكسي‌داران استان در گفتگو با  فارس با بيان اينكه كاهش سهميه بنزين خودروها از سوي مجلس بوده است، گفت: اقدام دولت در رابطه با كاهش سهميه بنزين خودروها در ابتداي سال آينده بوده است كه همزمان با اجراي لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها انجام شود ولي با فشارهاي مجلس و مواجه شدن با كسري بودجه اين كار زودتر صورت گرفت.

وي بيان داشت: در تنگنا قرار دادن مجلس به نحوي بود كه حتي يكي از نمايندگان مجلس پيشنهاد استيضاح وزير نفت را داده بود.
رويانيان افزود: با توجه به كاهش بيش از موعد سهميه بنزين براي خودروهاي شخصي با تعطيلات و سفر رئيس جمهور به استان اصفهان برخورد كرديم در حالي كه تا پايان زمستان هم وقت است كه سهميه اين نوع خودروها مشخص شود.

وي ادامه داد: در اين ارتباط از سوي دولت مصوبه‌اي صورت نگرفت ولي به زودي تكليف خودروهاي شخصي با سهميه بندي جديد مشخص مي‌شود.
مشاور رئيس جمهور تصريح كرد: براي واردات بنزين با كسري بودجه مواجه هستيم ولي واردات انجام مي‌شود و كسري بودجه بايد ازسوي مجلس كمك شود.

وي افزود: اگر كاهش بنزين با همين روند پيش رود مبلغ كسري بودجه در بخش بنزين كاهش پيدا مي‌كند و فعلا حدود 3 ميليارد دلار است.

رويانيان با اشاره به اينكه براي تسهيل در كار متقاضيان براي تعويض خودروهاي فرسوده اقدامات مناسبي انجام شد، گفت: با قراردادي كه بين ما و ايران خودرو و سايپا منعقد شد به جاي اينكه متقاضي به بانك مراجعه كند مستقيما به خودروساز مراجعه كرده و خودروي مورد علاقه خود را به صورت تقسيط با بهره كم دريافت مي‌كند.
وي افزود: مراجعه متقاضيان به بانك در اين روش براي تعويض خودرو فرسوده و اخذ تسهيلات حذف شده است.

مشاور رئيس جمهور بيان داشت: امسال حدود 200 هزار خودرو فرسوده با تبادل كارخانه‌هاي خوردوسازي تعويض مي‌شود.
وي اضافه كرد: در برنامه امسال گنجانده شده است كه بيش از 300 هزار خودرو فرسوده اسقاط شود و تاكنون 100 هزار خودرو فرسوده تعويض شد و اين امر نشان مي‌دهد در زمينه تعويض خودروهاي فرسوده مشكلي نخواهيم داشت.

رويانيان تصريح كرد: براي خودروهاي فرسوده سنگين با بانك صادرات وارد مذاكره شده‌ايم و طرح نوسازي اين نوع ناوگان سنگين بار بررسي كرديم.
وي بيان داشت: در برنامه‌اي سه ساله براي نوسازي 120 هزار دستگاه ماشين سنگين نيز صحبت شد.
رئيس ستاد سوخت حمل و نقل كشور با بيان اينكه كارهاي مشتركي به صورت كارشناسي با وزارت راه و بانك صادرات و ستاد سوخت حمل و نقل كشوردر حال انجام است، گفت: در حال ارائه طرحي هستيم كه بتوانيم بر اساس اولويت بندي خودروهاي فرسوده نوسازي شود.

وي با اشاره به اينكه برخي ازخوردوها با كاهش بنزين متضرر شده‌اند، گفت: ماشين‌هاي باربري سبك و تاكسي‌هاي داخل شهري در كلان شهرها با كاهش سهميه بنزين دچار مشكل شده‌اند.

وي افزود: اگر مديريت شهري و حمل ونقل بين شهري و روستايي اثبات كنند كه با كم شدن سهميه بنزين متضرر مي‌شوند ما كمك خواهيم كرد.
رويانيان تاكيد رئيس حمهور را در ارتباط با كم كردن مشكلات مردم جدي دانست و اظهار داشت: ايشان تاكيد داشتند اگر با كاهش سهميه بنزين مشكلي بر امورات مردم وارد مي‌شود بايد چاره انديشي و نيز بايد پيگيري جدي‌تري اعمال شود.

مشاور رئيس جمهور تصريح كرد: 70 درصد تاكسي‌ها گازسوز هستند، سهميه سي.ان.جي كاهش پيدا نكرد.
وي با اشاره به اينكه كاهش در سوخت خوردوهاي بنزيني صورت گرفته است، اظهار داشت: سهميه 500 ليتر بنزين براي شهرهاي كوچك كفايت مي‌كند و بايد تدابيري اتخاذ شود تا بتوانيم مشكل كلانشهرها را حل كنيم.

رئيس ستاد سوخت حمل و نقل كشور بيان داشت: به اندازه كافي امكانات سي.ان.جي در كشور موجود است و با توجه به تحريم‌هاي اقتصادي و صنعتي كه به كشور شده است در اين بخش لطمه‌اي به صنعت ما وارد نشد.
وي تصريح كرد: پنج كارخانه ساخت تجهيزات سيستم سي.ان.جي با همكاري وزارت دفاع 90 درصد تجهيزات را در اين زمينه نياز كشور را مرتفع مي‌كند و نيز چند كشور خارجي براي كمك در اين ارتباط اعلام آمادگي كردند.

رويانيان با بيان اينكه هم اكنون يك ميليون و 600 هزار خودرو گازسوز در كشور تردد مي‌كنند، گفت: با توجه به اين ميزان خودرو با سوخت مصرفي گاز جايگاه سي.ان.جي در كشور كم است.
وي هماهنگي را با وزارت نفت در ارتباط با برطرف كردن مشكلات خودروهاي گازسوز را جدي دانست و اظهار داشت: با همكاري وزارت نفت ستادي تشكيل شد كه با ادغام شركت گاز خودرو با پالايش پخش تغيير مديريت صورت گيرد با روش جديد جايگاه‌هاي سي.ان.جي در كشور توسعه يابد.

رئيس ستاد سوخت حمل و نقل كشور افزود: براي توسعه جايگاه سي.ان.جي در كشور تعميرگاه‌هاي بزرگ خودرو و رستوران‌هاي بين جاده‌اي با نصب سيستم سي.ان.جي مشكل خودروهاي گازسوز را حل مي‌كنند.
وي يادآور شد: در چهار سال گذشته نيم درصد خودروها گازسوز بودند، هم اكنون اين ميزان به 12درصد رسيد كه با رشد 20 درصدي روبه‌رو بوده‌ايم.

وي اضافه كرد: از سوي وزارت نفت مقرر شد تا اواخر سال آينده بتواند 10 ميليون ليتر در روز به توليدات بنزين بيفزايد.
مشاور رئيس جمهور در ارتباط با سوخت گازوئيل گفت: مقرر شد در سال آينده در ارتباط با سوخت گازوئيل 10 ميليون ليتر با استاندارد يوروفرم در كشور توليد شود.
وي ادامه داد: ضمن اينكه از لحاظ ارزي و كيفي 10 ميليون ليتر هم افزوده خواهد شد.

وي خاطر نشان كرد: سعي ما بر اين است كه بتوانيم مشكلات مردم مازندران را نيز در اين زمينه حل كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.195 seconds.